wtorek, 20 maja 2014

Molto bene



To taki makaronik, podpatrzony w Pizza Hut.
Przepis już kiedyś był, ale w czasach, gdy zdjęć nie robiłam. Chociaż... te dzisiejsze coś słabe mi wyszły....ech.... Do przygotowania molto bene potrzebujemy (dla 2 osób): - 250 g makaronu tagliatelle - 2 łyżki pokrojonych czarnych oliwek - 2 łyżki suszonych pomidorów ze słoika - klika plasterków szynki (najlepiej parmeńskiej, ale spokojnie może być zwykła) - pieprz biały mielony - ok. 300 ml mleka 3,5% - łyżka masła - łyżka mąki - czosnek – 2 ząbki - gałka muszkatołowa - oliwa z oliwek - garść rukoli (ja nie dodaję, ale w oryginalnym przepisie jest)                                                                   - kilka pomidorków koktajlowych Na początek zajmijmy się zrobieniem sosu beszamelowo – czosnkowego.
Rozpuszczamy masło i dodajemy do niego mąkę po czym ciągle mieszając dolewamy podgrzane mleko (podgrzane, by nie porobiły się grudki). Gdy nabierze jednolitej konsystencji dodajemy czosnek (świeży przeciśnięty lub granulowany) trochę startej gałki muszkatołowej i sól (ostrożnie, bo szynka jest słona). Na patelnię, na oliwę wrzucamy szynkę pokrojoną w paski i delikatnie ją podsmażamy, następnie dodajemy suszone pomidory też podziabane w paski, znów chwilkę smażymy i
dodajemy oliwki. Całość jeszcze chwilkę smażymy i bez tłuszczu dodajemy do sosu beszamelowego. Doprawiamy białym pieprzem. Zagrzewamy razem kilka minut. Dodajemy rukolę i pomidorki w połówkach i już tylko zagrzewamy. Podajemy z makaronem-taśmami.

W pół godziny naprawdę bardzo smaczne, aromatyczne jedzonko.

3 komentarze:

  1. faktycznie wygląda na molto bene żarełko:) Moje smaki:) ostatnio u mnie ciągle żarełko a la italiańskie i chińskie:) Na okrągło makaron i ryż:) bo ziemniaki się za długo gotują:)
    Jednak nie narzekam, bo ja i mój przewód pokarmowy uwielbiamy takie jedzenie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makaronowe potrawy:))

    OdpowiedzUsuń