niedziela, 7 czerwca 2015

Ciasto bardzo czekoladowe



Jako, że znudził nam się placek z jabłkami, musiałam spróbować czegoś innego. W sumie to bardzo żałowałam, że ten placek stał się nudny, bo ….umiałam go zrobić. No cóż… Cukiernikiem roku (żadnego) nie zostanę. Ambitnie wzięłam się za inny wypiek. Kryterium doboru przepisu było proste: łatwy, szybko i każdemu się udaje.
Noooo i jest pyszna babeczka czekoladowa. Bardzo czekoladowa. Jeśli macie ochotę wypróbować potrzebne Wam będzie:

Produkty suche
- 300 g mąki pszennej
- 1 szklanka cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao
Produkty mokre
- 2 jajka
- 1 szklanka mleka
- 100 g rozpuszczonego masła

Dodatkowo
- 2 tabliczki czekolady (obie mleczne albo mleczna i deserowa)
- 1 łyżeczka masła
- 1 łyżeczka śmietanki, mleka albo mleka skondensowanego
W misce wymieszać produkty suche, a następnie dodać  produkty mokre.  Zamieszać łyżką  (zwracam uwagę, że nie będzie trzeba myć miksera;-)). No i po sprawie … prawie. Teraz trzeba rozkruszyć/posiekać czekoladę mleczną i dorzucić do masy. Zamieszać.

Wyłożyć do foremki (u mnie keksówka) natłuszczonej i obsypanej bułką tartą. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piec 40-45 minut. Po wystudzeniu polać czekoladą deserową. Aby ją przygotować do naczynia, które możemy postawić na większym, z gotującą wodą (czyli zrobić kąpiel wodną) włożyć pokruszoną czekoladę, łyżeczkę masła i łyżeczkę śmietanki. Mieszać. Myślę, że taka polewę można też zrobić w mikrofali. Gdy się wszystko rozpuści wylać na ostudzone ciasto i rozprowadzić masę szerokim nożem.

No naprawdę smacznego bardzo!

2 komentarze:

  1. Piekłam bardzo podobne w ubiegłą sobotę, mam w życiu pare ulubionych smaków - to jeden z nich :) Puszyście wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń